FINANCIEEL JAARVERSLAG 2016

Hieronder volgt de toelichting over bedragen die voorkomen in het boekjaar 2016 over de maanden januari tot en met december. Op 1 januari 2016 was er een batig saldo van €1685,64; op 31 december bedroeg het saldo €1606,76.

Margreet Kappelhof

LANDELIJKE BIJDRAGE
Door het teruglopen van het aantal leden van GroenLinks is de landelijke bijdrage aan de afdelingen de laatste jaren flink gekrompen. De jaarlijkse landelijke bijdrage van het GL-partijbureau is gebaseerd op een door het congres vastgesteld bedrag voor alle afdelingen en een bedrag per lid van de afdeling. Dit bedrag wordt jaarlijk door het congres herzien. Het aantal leden neemt weer toe, de landelijke bijdrage hopelijk ook.
In 2016 ontving de afdeling € 514,14 van het partijbureau; wij hadden er € 450 voor begroot. In de begroting voor 2017 is een bedrag voor de landelijke bijdrage opgenomen van € 550,00.

ACTIES
In 2016 heeft de afdeling voornamelijk wegens geldgebrek (maar tijdgebrek speelde ook een rol) geen acties en evenementen georganiseerd.

FRACTIEONDERSTEUNING
De gemeente Hollands Kroon geeft jaarlijks aan de fracties in de gemeenteraad € 1500,00 voor fractieondersteuning. Dit geld is geoormerkt. Wat niet wordt besteed moet worden teruggestort naar de gemeente.
In 2016 is hieraan € 607,14  uitgegeven, waarvan € 495,14 via de bankrekening van de afdeling en € 112,00 via de privébankrekening van de fractie (een vergeten bonnetje van een fractiebijeenkomst). In 2016 € 1392,60 teruggestort naar de gemeente. Dat was het bedrag van de fractievergoeding dat in 2015 niet is uitgegeven. In 2017 moet de afdeling € 1004,86 terugstorten van de fractievergoeding van 2016 (het bedrag van € 112,00 valt daarbuiten).

REIS- EN CONGRESKOSTEN
De reiskosten hebben betrekking op zowel reizen per openbaar vervoer 2e klas als met eigen vervoer. Voor autokosten kan € 0,29 per kilometer worden gedeclareerd. In 2016 zijn er geen reiskosten gedeclareerd.

GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN 2018
In maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Onze financiële situatie laat uitbundig campagnevoeren niet toe. Daarom maken wij hiervoor in de loop van het jaar een campagneplan en een aparte begroting, op grond waarvan wij campagnesubsidie vragen aan GroenLinks Noord-Holland en het landelijk bureau van GroenLinks.

Financieel verslag 2015 & BEGROTING 2016

begroting 2016