Peter Fekkes

Voorzitter

Peter Fekkes is voorzitter van GroenLinks Hollands Kroon Peter woont met zijn gezin (vrouw en twee dochters) op het platteland aan de Westfrieseomringdijk. Hij is lid van GroenLinks vanwege het realistisch-optimisme van deze partij. Zijn bedrijf – Nan Cuna – is een trainingsbureau op het gebied van managementtraining, leiderschapsontwikkeling en gedragsverandering. Met zeven werknemers is hij een middelgrote MKB ondernemer. Krimp voor de Noordkop vindt Peter geen logisch scenario. Zijn Noordkop is juist een voorbeeld van een bloeiende circulaire economie. Daarmee trek je innovatieve ondernemers en hoger opgeleiden aan. Om dat te bereiken is diversiteit in landschap, onderwijs, bebouwingsvormen, natuur en cultuur de sleutel. Precies de dingen waar nu – vanwege het geloof in krimp – vaak op bezuinigd wordt. In Hollands Kroon wil Peter zich vooral inzetten voor een duurzaam economisch sterke Noordkop door innovatie, vakmanschap, onderwijs en creativiteit.