Lilian (1960) groeide op in Hippolytushoef. Na haar middelbare school vertrok ze naar de randstad voor studie en werk. Ze studeerde als historica af op de geschiedenis van haar geboorteplek, het Joodse Werkdorp in de Wieringermeer. Hiervoor interviewde ze tientallen “werkdorpers” in Israël en Nederland. Na haar studie werkte ze voor hulporganisaties in binnen- en buitenland, met speciale aandacht voor mensenrechten en conflictpreventie.

Begin 2018 keerde Lilian terug naar Hollands Kroon, waar ze samen met haar partner een originele Wieringer boerderij bij Hippolytushoef bewoont.

Sinds maart 2018 zit Lilian voor GroenLinks in de gemeenteraad en leidt ze de fractie. In de raad zet ze zich in voor een gemeente waarin iedereen meedoet, ongeacht afkomst, religie, opleiding, inkomen, seksuele voorkeur of leeftijd. Daarnaast staat ze voor een Hollands Kroon dat rijk is aan biodiversiteit en natuur en zet ze zich in voor het behoud van het cultureel erfgoed en het rijke archeologische bodemarchief in de gemeente. Ook voerde ze duidelijk zichtbaar oppositie tegen de komst van nieuwe datacenters op Agriport.