Daan (1999) is opgegroeid in Nieuwe Niedorp.

Hier is hij ook al jaren actief voor de lokale voetbalvereniging. Dit begon als trainer/coach, maar ondertussen is hij ook voorzitter van de jeugdcommissie en in die hoedanigheid ook lid van het hoofdbestuur.

Zijn studie volgt Daan in Leeuwarden. Aan de andere kant van de dijk doet hij een opleiding Leisure & Event Management, waarbij het bedenken van duurzame concepten en het organiseren en regisseren van zinvolle belevenissen in de vrije tijd centraal staan.

Vanaf december 2021 is Daan ook actief voor GroenLinks Hollands Kroon. Hij maakt zich hard voor een gemeente met toekomstperspectief voor alle generaties: “Ook jongeren willen graag in de eigen gemeente blijven wonen. Ik zet mij in voor levendige kernen, waarin jong en oud betaalbaar en duurzaam kunnen wonen.”

Sids maart 2022 is Daan fractieondersteuner van GroenLinks Hollands Kroon. De fractie vormt hij samen met voorzitter Joop Laagland en raadslid Patrick Kool.